Pages

Thursday, January 31, 2013

Kayap..kayap go away...

Hari Isnin hari tu aku rasa sakit sangat kepala sebelah kanan ni...macam nak hantuk-hantuk je..so pergi la clinic..doktor u kat migraine or maybe urat..aku pun makan la ubat yang dia bagi tu..tapi tak kurang-kurang jugak..so the next day gi another clinic..doctor tu pun kata benda yang lebih kurang sama.Yang aku perasan lagi selain dari saki kepala aku rasa kening aku ni macam ada melecet..pedih bila di sapu... Petang selasa tu aku rasa lapar sangat sebab dah dua hari tak makan nasi..tak selera..so encik hubby pun bawak la akan kat luar. Aku order me kungfu..well..u know la dalam mi tu ada segalanya.ayam, daging, udang, sotong..habisla aku makan sepinggan. Malam tu bermula la kesakitan yang amat sangat..bukan kepala je yang sakit..dengan muka2 sekali rasa membara..pastu timbul bengkak kecil berair..paling banyak kat area kening dan dahi..malam tu aku tak tidur...ya Allah yan tuhanku..jangan la dapat penyakit yang pelik2 pulak..sakitnya bukan kepalang.. Esok pagi2 aku jadi patient pertama kat clinic tu. Doctor kata aku dapat kayap..ha?kayap?macam mana la boeh dapat penyakit ni pulak.. Doctor tu pun terangkan la sikit2...tak puas hati aku pun google la kat internet... ni antaranya

 ni pulak rupanya dahiku yang dah berkayap..


buruk giler tu....


pastu.ni la ubat2nya...kawan2 suruh pergi berjampi jugak..so aku pun pegi la..masib baik jumpa...makcik tu bagi sirih yang telah dijampi berserta air..air sirih tu dia suruh sapu kat bahagian yang terkena kayap..since aku tak makan sirih..en hubby la yang terpaksa mengunyahnya..

bila nak mengeluh teringat pulak kisah nabi ayub






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...